Menü
Kontaktandmed Soovinimekiri Otsing
Tooted
KIIRE OTSING
  • omadused
  • doseerimisvormid
Filtre
omadused
koostisosad
doseerimisvormid
vitamiinid mineraalained
Lihased, luud ja liigesed
Doppelherz Gelenk 1000
Doppelherz Doppelherz Gelenk 1000
  • Valitud kompleks glükoosamiini, kondroitiini, roherannakarbi, hüaluroonhappe, vitamiinide ja mineraaltoitainetega
  • Liigestele ja lihastele
Doppelherz system KOLLAGEN 11.000 Plus
Doppelherz system Doppelherz system KOLLAGEN 11.000 Plus
  • Liigestele, luudele ja kõhredele
  • Sisaldab kollageeni, kondroitiini, vitamiine ja mikroelemente
  • Meeldiva metsamarjamaitsega
Doppelherz Magneesium
Doppelherz Doppelherz Magneesium
  • Toidulisand magneesiumi, B-vitamiinide ja foolhappega.
  • Lihastele, närvisüsteemile, südamele
Doppelherz Magneesium 400
Doppelherz Doppelherz Magneesium 400
  • Toidulisand magusainetega
  • Lihastele, närvisüsteemile, energia ainevahetusele
Lihased, luud ja liigesed

Terved lihased ja luud – magneesiumi, kaltsiumi ja C-vitamiini abil

Aktiivsus ja elurõõm on tihedalt seotud meie füüsilise heaoluga. Vaevalt miski muu meid õnnelikumaks teeks, kui mõnus ja värskendav treening, mis mõjub täiuslikult meeliülendavalt. Meie keha on loomuomaselt mõeldud liikuma, kuid see toimib üksnes juhul, kui oleme füüsiliselt piisavalt aktiivsed. Vahel tuleb end tõeliselt pingutama sundida, see aitab meil ka edaspidi tõhusalt tegutseda.

Kuid kõik me teame, et tänapäevane elu pakub hulganisti mugavusi. Igapäevaste ahvatlustena peame vastu panema mugavale diivanile, autosõidule või eskalaatorile. Püüdke hoopis oma kehalist aktiivsust suurendada, alustades pisikestest sammudest. Iga inimene leiab kindlasti midagi just endale meelepärast, olgu see siis jalutamine, pallimängud, vastupidavussport või aiandus. Sobivaks sihiks võite endale määrata 10 000 sammu päevas. 

Pedomeeter (sammulugeja) on selle eesmärgi saavutamiseks kasulik ja lihtsasti kasutatav vahend.

Kehaline treening on nauditavam, kui meie lihased, liigesed ja luud toimivad probleemitult.

Lisaks füüsilisele aktiivsusele on oluline pakkuda luudele, lihastele ja kõhredele toidust saadavaid toitaineid.

Kogu meie lihasluukonna süsteemi heaks on eriti oluline tarbida mineraale magneesiumi ja kaltsiumi ning C-vitamiini. Magneesium ja kaltsium toetavad üksteist luude ja lihaste töös, kuid ka C-vitamiini mõju on oluline.

Pidage alati meeles järgmist: „Elu on liikumine, liikumine on elu!“

Magneesium ja kaltsium – mineraalained lihastele ja luudele

Magneesium ja kaltsium on tõenäoliselt tuntuimad mineraalained ja peaaegu kõik seostavad kaltsiumit tervete luude ja hammastega ning magneesiumit lihastalitlusega.

Kuid eeskätt magneesiumil on palju rohkem ülesandeid, kui eelnevalt märgitud. Seda mineraalainet vajavad oma tegevuses umbes 300 ensüümi. See aitab meie skeletti hoida stabiilsena, omab olulist rolli närviimpulsside edasikandmisel närvidest lihastesse ning on vajalik energiaainevahetuseks ja muidugi lihaste kokkutõmbumiseks. 

Mõlemad mineraalained on inimeste jaoks eluliselt olulised ning nende piisav omandamine tuleb tingimata tagada. Magneesiumit leidub paljudes toiduainetes, eeskätt täisteratoodetes, pähklites ja piimatoodetes. Piim ja piimatooted on ka suurepärased kaltsiumiallikad.

Vajame päevas keskmiselt 350–400 mg magneesiumit, kuid see kogus võib teatud olukordades (näiteks stress, raske füüsiline töö jne) olla suurem.

Magneesiumivajaduse võimalik kasv:

  • Võistlussport
  • Raske füüsiline töö
  • Stress
  • Diabeet või südame-veresoonkonna haigused
  • Pidev dieedipidamine või alakaal
  • Sage alkoholitarbimine
  • Ravimid, nt rasestumisvastased vahendid või lahtistid

Meie keha on võimeline ebapiisavast magneesiumivarust mitmel viisil märku andma. Kõige levinum märk on lihaskrambid, eelkõige öised krambid jala alaosas.

Kaltsium on luustiku oluline koostisosa ning vajalik luude ja hammaste säilitamiseks. See osaleb vere hüübimise reguleerimisel ja omab koos magneesiumiga olulist rolli lihastalitluses.

Rasedad naised peaksid eelkõige pöörama tähelepanu sellele, et nad omandaksid piisavas koguses kaltsiumi, kuna laps vajab hädasti seda mineraali kasvavate luustruktuuride toetamiseks.

Teatud ravimid, nagu kortisoon, või kohvi, alkoholi või magusate karastusjookide liigne tarbimine võib kaltsiumi luudest välja viia.

Kaltsiumivajadus on suurem kasvavatel lastel ja menopausi-järgsesse ikka jõudnud naistel.

C-vitamiin – askorbiinhape kõhrkoe tervise jaoks

C-vitamiin (askorbiinhape) on paljudele inimestele tuntud kui immuunsüsteemi toetaja, kuid see suudab palju enamat! Sellele on oluline osa kollageeni tootmises ja seega kõhretalitluses.

Terve kõhrekiht sarnaneb liigeste ja lülivaheketaste vahel olevale kaitsvale polstrile. See katab liigeste pinda sileda ja elastse, kuni 5 mm paksustest kollageenikiududest moodustunud kihina. Nimetatud kiht koos sünoviaalvedelikuga võimaldab liigesepindade sujuvat libisemist.

Selleks et püsida elastse ja vastupidavana, vajab kõhr toitaineid, nagu C-vitamiini. Liigesevedelik (sünoviaalvedelik) transpordib hinnalised toitained kõhre. Kuid see toimub üksnes difusiooni teel, teiste sõnadega liigese venituse ja lõdvestumise abil. Niisiis on kehaline aktiivsus tervete liigeste säilitamiseks ülitähtis.

Kuna askorbiinhape mängib kõhretalitluses sedavõrd olulist rolli, peaksid tsitrusviljad ja kapsasrohtude perekonda kuuluvad köögiviljad, nagu rooskapsad, brokoli või lehtkapsas, kuuluma korrapäraselt teie einetesse.

Kuid pidage meeles, et kuna C-vitamiin on vees lahustuv ja kuumatundlik, tuleb nimetatud köögivilju vaid kergelt madalal temperatuuril kuumutada.